Woensdag 14 juli - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Woensdag 14 juli - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 juli

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Juli 2010 | Canada, Ottawa

Woensdag 14 juli.
Vandaag zijn we rond negen uur uit Tofino vertrokken richting oostkust. Wederom moest die kronkelweg met al die bergen en dalen worden bereden. Maar na 40 km was het ergtste leed geleden. Op zich verliep de reis naar Campbell River eigenlijk wel prima. Onderweg zijn we nog even gestopt om proviand aan te vullen. Het valt wel op dat de prijzen van normale voedingsmiddelen in vergelijking met twee jaar geleden enorm zijn gestegen,daarbij komt ook nog dat de euro t.o.v de dollar niet zo gunstig meer staat dus al met al komt de budgettering ook niet meer zo goed uit. Dat lossen we dan wel weer op als we thuis zijn. Na de boodschappen zijn we via de Ocean Route richting de camping gereden, nabij Ripple Rock. Om ongeveer 16.00 uur reden we de camping op, na nog een korte onverharde grind weg te hebben moeten nemen. Wat een gehobbel zeg. Maar toen we eenmaal stonden hadden we ook een wereldplek. Wij keken uit over de Discovery Passage, een vaargeul waar veel kleine bootjes voorbij komen, en waar je ook een mooi uitzicht hebt over de baai en de jachthaven. Brown's Bay resort heet het, en de camping Ripple Rock RV.
Het zijn mooie goed geegaliseerde plaatsen. Er vliegen verschillende soorten vogels, de namen weet ik niet allemaal maar kolibries, Blue Jay, en Bald Eagles. Na even uitgerust te hebben van de reis zijn we in het drijvend restaurant een hapje wezen eten. Toen we over de steiger liepen, zwom er een zeehond langs die op zoek was naar visjes. Af en toe zag je ook wat vis boven het water uitspringen, vluchtend voor zeehond. Leuk om te zien. Het restaurant deed een beetje primitief aan, behalve de prijzen.
Behalve bij een glas wijn, werd er bij de drankjes geen glas geserveerd, je kreeg een blikje met een rietje of een flesje om uit te drinken. Als nagerecht wilden we nog een ijsje bestellen maar dat moest je dan zelf uit de diepvries halen, het waren verpakte ijses. Spaart wel een hoop afwas. Het eten smaakte wel redelijk.Na deze ervaring zijn we terug naar de camper gelopen en hebben we nog even van het uitzicht genoten. Op een gegeven moment kwamen er twee hertjes uit de struiken die zich voor onze neus tegoed gingen doen aan jonge blaadjes. De Bald Eagle liet zich ook regelmatig zien, volgens ons heeft ie een nest in een boom die hier in de buurt staat. Morgen gaan we naar Telegraph cove.

• 17 Juli 2010 - 21:44

Nicole:

Bedankt voor de kaart, we hebben hem gisteren gekregen. Ik weet niet wanneer je hem verstuurd hebt? Ik ga mijn laatste week werken in. Over een week zit ik ook lekker aan de overkant van de grote plas! Wij hebben hier noodweer gehad, maar vooral toch wel schitterend weer. Wij blijven jullie volgen, nog heel veel plezier, voor je het weet is het weer voorbij. Groeten!