De laatste dagen. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De laatste dagen. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De laatste dagen.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 Juli 2010 | Canada, Vancouver

Inmiddels zijn we alweer thuis, maar de laatste dagen van de vakantie verdienen ook nog een vermelding in het reisdagboek. Na de geweldige ervaring van dinsdag met Emerald Sea in Sidney, was de camping eigenlijk een mindere afsluiting van de camperovernachtingen. We moesten woensdag vroeg op want de eerste ferryovertocht naar Tsawwassen, om 7 uur, was besproken en we moesten een uur voor vertrek aanwezig zijn. Dus om vijf uur stonden we naast ons bed, snel nog even de laatste spullen ingepakt en de vuile vaat gedaan, met de franse slag de camper schoongemaakt en hop, naar de boot. Ontbijten zouden we aan boord doen. Uiteindelijk bleek het maar vijf minuten rijden vanaf de camping.Om kwart voor zes waren we al ingechekt. Nu nog maar even wachten, doezelen en kijken wat er aan bedrijvigheid bij de ferry allemaal komt kijken. We waren niet de eersten, integendeel. Er stond al een enorme rij vrachtwagens, en een enkele personenwagen. Om kwart voor zeven zijn we opgereden. Na het ontbijt zijn we nog even aan dek geweest, het weer was immers goed en je weet nooit wat je nog in de vroegen ochtenduurtjes te zien krijgt vanaf zo'n schip. En inderdaad, er waren veel bald eagles aan het jagen, er liepen hertjes langs de walkant, en natuurlijk waren er weer enkele zeehondjes. De overtocht verliep voorspoedig, evenals de rit naar het verhuurbedrijf, Traveland. Onderweg hebben we nog even de benzinetank volgegooid, maar een dumpplaats voor de vuilwatertanks was er niet. Dan maar een boete riskeren. Om half tien waren we er. De afhandeling ging snel, en zonder problemen en waarschijnlijk om onze eerlijke blauwe ogenkregen we onze 500 dollar borg teruggestort. Een taxi, toyota prius ahum, kwam ons ophalen om ons naar Vacouver downtown te brengen, en om kwart voor twaalf stapten we het hotel BestWestern Sands by the Sea binnen,bij English bay. Onze kamer was nog niet klaar, maar onze bagage kon worden opgeslagen en wij konden nog even ons heil zoeken in de omgeving. We besloten even op het strand te kijken dat slecht 2 minuten lopen was van het hotel. Maar na een klein halkf uurtje op een bankje te hebben gezeten, zijn we verder gelopen, om uiteindelijk in Stanley park uit te komen. Dan gelijk maar The Vancouver Aquarium bekijken, altijd leuk.Het was er megadruk, maar we konden goed bij de bassins komen om de zeezoogdieren te bekijken. Na het Aquarium teruggelopen naar het hotel, pffff. De kamer was inmiddels klaar en we konden eindelijk even opfrissen.
's Avonds hebben we bij Checkers, het hotelrestaurant gegeten. We hadden al gehoord dat er die avond de aftrap zou zijn van Celebrations of Light. Een internationale vuurwerkwedstrijd die ieder jaar in Vancouver gehouden wordt bij English Bay.De toeloop naar het strand kwam al vroeg op gang. Vanaf 7 uur 's avonds was het een enorme rij mensen die een eigen plek op het strand wilde bemachtigen. Het bleef maar doorgaan tot nabij 10 uur, dan zou het vuurwerk beginnen. Wat een enorme mensenmassa zeg. Het hele strand zat prop en prop vol. Om half elf was het afgelopen en was er een totale leegloop van het strand af. Tot een uur of elf was er wat geroezemoes op straat maar daarna hebben we niets meer gehoord.