Ripple Pock RV /Alder Bay Resort - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Ripple Pock RV /Alder Bay Resort - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Ripple Pock RV /Alder Bay Resort

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juli 2010 | Canada, Ottawa

Donderdag 15 juli.
Ondanks het redelijk goede bed, hebben we toch niet zo goed geslapen afgelopen nacht. Waar het aan lag weten we niet. Toen ik rond kwart voor drie vanacht even door het raam naar buiten keek zag ik een enorme bundel van lichtjes voorbij varen, het bleek een cruiseschip dat voor de nacht aan het doorvaren was, waarschijnlijk had het gewacht op hoog water. Eigenlijk was ik van plan om vroeg op te staan om de zon op te zien komen,maar dat heb ik maargelaten voor wat het was. Na het ontbijt zijn we richting Telegraph Cove gereden. Een rit van ongeveer twee uurtjes, waar je nagenoeg niemand tegenkomt. Het is een erg dunbevolkt gebied en zo te zien ook nog niet erg ontdekt door de toeristen. Rond een uur kwamen we aan op de camping, Alder Bay resort, waar we een plek aan het water hebben. We kijken recht op de Charlotte Strait, ook een doorgaande route van cruiseschepen. Aan de overkant kijken we uit op Alert Bay, met daarachter Malcolm Island. Omdat we vrij noordelijk zitten is het hier niet erg warm, maar wel zonnig, zo'n 17 graden. Tijdens het inchecken vragen we de campingmedewerker of zij voor ons even contact zou willen zoeken met Seasmoke safari's, waar we de sail tour van morgen hebben besproken. Dit om te bevestigen dat we nog steeds meewillen. Later op de middag komt ze ons vertellen dat ze inderdaad op ons rekenen morgen en we moeten de volgende ochtend om half negen gereedstaan op de steiger.
We verkennen de camping wat, en JW bemerkt een tweetal marterachtigen in de bebossing recht achter de camper. Volgens ons zijn het kleine ottertjes, of nerts???, mink zoals ze hier in Canada zeggen.
Na het avondeten kijken we de zondondergang die hier nog mooier is dan in Tofino. Zie foto's.

  • 19 Juli 2010 - 19:30

    Nicole:

    Wat een rust en een ruimte!
    Ik kan maar niet beslissen welke sunset ik het mooiste vond.
    Ik ben trots om jullie mede te delen dat ik deze week mijn fotoboek van Amerika 2009 heb opgehaald! Niet bepaald vlot he, maar hij is wel mooi geworden. Ik beloof hierbij plechtig dat ik het fotoboek 2010 binnen 6 maanden af zal hebben.
    Hier nog steeds schitterend weer, 2 ok's met 1 anaesthesist (in praktijk 3,5 ok's met 0,5 anaesthesist) maar verder alles ok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Zomervakantie 2010

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2010

Big city Vancouver

25 Juli 2010

De laatste dagen.

22 Juli 2010

Victoria en Sidney by the Sea

20 Juli 2010

Victoria again.

20 Juli 2010

Catch of the day in Alder Bay.
Jacqueline

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 39074

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 11 September 2014

Alaska

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Cruisen en camperen

29 Juni 2010 - 24 Juli 2010

Zomervakantie 2010

Landen bezocht: