Van Merritt naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Van Merritt naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Van Merritt naar Victoria

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Juli 2010 | Canada, Victoria

Vrijdag 9 juli
Ondanks de hitte van gisteren is het afgelopen nacht toch nog aardig afgekoeld waardoor we redelijk tot goed geslapen hebben. We hadden afgesproken om 8 uur van de camping weg te rijden, dus vroeg op, even douchen, ontbijten en weg.
Om half zeven al met Nyncke naar het douchegebouw gegaan en daar een lekkere douche genomen.
Toch zijn er altijd mensen die nog vroeger zijn dan wij, kortom we waren niet de eersten. Om klokslag 8 uur reden we van de camping weg, goodbey Claybanks RV. We zullen op deze camping niet snel terugkeren, niet vanwege de camping, maar vanwege de lokatie. Merritt is niede plaats en heeft niet het landschap dat ons aantrekt, veel te warm en veel de dor/ droog, en bovendien niets te beleven.
We vervolgden onze weg over de Coquihalla Hihgway, eerst naar Hope en daarna via de 3 naar Vancouver. Er was in dit traject nog één bergpasje te nemen en dan zouden we het hooggebergte op het vaste land verlaten.
Het liep allemaal redelijk gesmeerd. Vanuit Nederland had ik al een overtocht bij BC ferries gereserveerd, maar het zag er naar uit dat we veel vroeger bij de terminal zouden aankomen. Dat klopte ook wel. Om 12 uur waren we in Tsawwassen. De boot van 12 uur was volgeladen, maar we konden inschepen voor de overtocht van 13.00 uur. Toch twee uur vroeger dan de planning.
Het was prachtig weer, zo'n 30 graden weer en volop zon. Natuutlijk sta je dan met zulk fantastisch weer aan dek om volop van het uitzicht te genieten. De tocht van Tsawwassen naar Swartz Bay, Victoria gaat door de Golg eilanden, en gedeeltelijk door vaarwateren die tot de VS behoren. Op mijn mobiel kregen we dan ook een welkomstwoord van de Verenigde staten. De overtocht duurde zo'n anderhalf uur.
Na nog wat boodschappen gedaan te hebben, kwamen we om half vijf op de camping aan. Het leek alweer zo vertrouwd, we staan dan wel op een andere plek dan 2 jaar geleden, maar de watervliegtuigen, de ganzen en de rest van het openluchttheater leek weer als vanouds. Na een paar minuten op picknick bank gezeten te hebben kwam een zeehond al nieuwsgiereig voorbij zwemmen, en keek alsof die zeggen wou: jullie zijn nieuw hier. Leuk hoor. Onze buren op de camping kwamen ook al direct een praatje maken. Zij staan hier al voor het zevende jaar en ieder jaar op dezelfde plek. Zij zeggen dat het de beste plaats op aarde is.
Het begint er aardig op te lijken. Maar zeggen ze ook, de westkust, de Pacific Coast is Great. We zullen het gaan zien, vanaf zondag. Voorlopig genieten we hier van het uitzicht en toch ook een beetje het havenleven. (De camping ligt direct aan een van de jachthavens van Victoria). Omdat we toch wat tijd over hadden heb maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar wasjes te draaien. In 2 uur was alles weer schoon, droog en opgevouwen in de kast.
Vanavond gaan we in het restaurantje dat hier bij de haven ligt een hapje eten.
Nog even een woordje tot de trouwe meelzende collega's, hartstikke leuk dat jullie reageren. Het is nog leuker om deze reis zelf eens te maken. Ik heb wel met jullie te doen, al dat harde werken in die bloedhitte. Veel sterkte en tot het volgende reisverslag.
Vanavond eten we in de het restaurantje aan de haven.