Van Revelstoke naar Merritt - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Van Revelstoke naar Merritt - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Van Revelstoke naar Merritt

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Juli 2010 | Canada, Victoria

Donderdag 8 juli
Vanmorgen hebben we bij Denny's ontbeten, een restaurant bij een hotel in Revelstoke. De ontbijten zijn echt Amerikaans hoor. Als je een scrambeled eggs bestelt krijg je twee borden eten voor je neus. Ieder ontbijt is als het ware uitgerust met de canadese eetgewoontes, hashbrowns en pancakes. Persoonlijk vind ik gebakkken aardappelen in de ochtend echt een beetje teveel van het goede, maar er zijn mensen in het gezelschap, kies zelf maar, die het wel lekker vinden. Een eitje en één pancake en dan kom je de dag wel door, zeker als je heel de dag moet rijden. Want vandaag staat er een gemiddeld lange rit op het programma naar Merritt, over Highway 1, en vanaf Kamloops over de Coquihalla Highway.
Een prachtig route, deels door valleien en van Highway 5, over de bergen. Er moeten dus ook nog verschillende passen genomen worden. Maar ons campertje neemt ze zonder al te veel moeite. Ook JW lijkt nauwelijks onder de indruk van de klim en daalpartijen over de snelweg. Bejhalve de mooie vergezichten langs de snelweg zijn er eigenlijk geen stops in het traject van vandaag opgenomen. Er zijn geen Points of Interest, Om ongeveer 3uur aariveren dan ook al bij de camping. Als we uitstappen merken we pas hoe warm het is buiten, geschat is het zo'n 35 gr Celsius. In de camper gaf de thermometer 97 gr Fahrenheit aan wat overeenkomt met bijna 40 gr Celsius. We hebben dus maar snel de airco aangezet, alle ramen dicht en alle gordijnen en even niets doen. Siesta dus. Toen we even buiten stonden vlogen de Waterbombers al in de lucht om een wildfire de blussen. Het was er pas drie dagen bloedheet en nu al waren er bosbranden. Het kan dus snel gaan. Nu moet ik zeggen dat Merritt erg dor en woestijnachtig aandoet. Er is dan ook niets te beleven, behalve wat cowboypubs misschien, maar die zijn aan ons niet besteed.
De camping zelf is best aardig, ware het niet dat naarmate de avond viel en het steeds stiller werd op de camping, er steeds meer herrie van de nabijliggende houtindustrie waar te nemen was. We dachten aanvankelijk dat de wegwerkzaamheden hervat waren nadat ze een tijdje stil hadden gelegen i.v.m. de hitte. Maar nee, het waren de boomstammen die geschild en gewassen moesten worden. Goed, het was niet storend om 's avonds de slaap te kunnen vatten. Tot groot verdriet van Nyncke kon de verbinding met internet niet tot stand gebracht worden, dus moest ze weer een dag langer wachten.
Morgen gaan we van Merritt naar Victoria, een rit in etappes, eerst naar Tsawwassen, nabij Vancouver vanwaar we de ferrie nemen naar Sydney, en vervolgens rijden we door naar Victoria, waar we een plekje besproken hebben bij Westbay Marina, een camping waar we eerder gestaan hebben.

• 11 Juli 2010 - 21:15

Rob En Margo:

Leuke verslagen van jullie reis.
    Helaas we zijn geen Wereldkampioen geworden. Verloren in de verlenging
    0-1.