Victoria , een dagje wilde fauna. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Victoria , een dagje wilde fauna. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Victoria , een dagje wilde fauna.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 Juli 2010 | Canada, Victoria

Zaterdag 10 juli. Een dagje wilde fauna.
Gisteravond heb ik voor het eerst van mijn leven oesters gegeten in het restaurant bij de camping. Het

was een combinatieschotel van garnalen, scampi's, zalm, oesters en heilbot. De oesters waren gegrild, de

rest trouwens ook, en ik moet zeggen het smaakte voortreffelijk.
JW en Nyncke hadden allebei, hoe kan het ook anders, fish and chips genomen. We hebben voortreffelijk

gegeten.
Na het eten hebben we nog even over de baai zitten kijken, maar het begon al aardig af te koelen dus dan

maar naarbinnen en vroeg naar bed, want het was wederom een lange dag.
Vanochtend hebben we kalm aan gedaan.We hadden behalve een bezoek aan Victoria geen andere plannen voor

vandaag. Dus een dagje niets moeten is ook wel eens lekker.
Het was laag water toen we voor het eerst weer buiten kwamen, de zon scheen volop en ganzen en andere

vogels deden zich tegoed aan zeeplanten op het drooggevallen stuk baai. In de hoek aan de andere kant

van de camping, waar ook een groot gedeelte van de baai was drooggevallen was een soort stonden reigers

zich tegoed te doen aan visjes. Zie de foto's. Het was echt fantastisch om met deze voorstellingen de

dag te beginnen.
Rond de klok van elven ben ik op pad gegaan over de Walkway, een wandelpad vanuit Westbay Marina,

richting het centrum van Victoria. Jan Willem en Nyncke zouden de harbour ferrie nemen naar de Inner

Harbour en daar zouden we elkaar wer ontmoeten. Na een klein uurtje lopen kwam ik op de afgesproken

plaats. Maar geen JW en Nyncke. Na een kwartier kwamen ze eindelijk aankakken. Wat bleek, ik had ze niet

genoeg geld gegeven om de hele tocht naar de Inner Harbour te nemen, dus ze moesten een staion eerder
en de rest verder lopen. Viel dat even tegen. We hebben eerst een koffie tentje opgezocht om even wat te

drinken. Daarna hebben we de stad even verkend. Victoria is een leuke gezellige stad, overal hangen

bloembaskets vol in de bloei. Na de stad hebben we de ferrie naar Fisherman's Warff genomen. Ook al een

bekende plek voor ons maar zeker de moeite om naar eens te bezoeken. Het is net een klein dorp met

drijvende huizen, een jachthaven en veel eetkraampjes waar je de lokale visspecialiteiten kunt

gebruiken. Natuurlijk moest ook hier weer de aanbevolen Fish and Chips gegeten worden. Maar de grootste

trekpleister van vandaag bij de werf was de zeehonden, of eigen de zeehonden. Op een gegeven moment kwam

een zeehond met zijn kop boven water om te zien of er iemand iets van zijn maaltijd kon missen. Een

ekeling had speciale rauwe vis voor het dier gekocht en deze, eigenlijk speciaal voor de foto, aan de

zeehond gevoerd. Toch wel erg leuk om dat eens zo mee temaken. Zo zijn de beesten toch beter om te

bekijken dan in een dolfinarium.
We hebben daar zo'n anderhalf uur rondgelopen, en iedere keer weer kwam de zeehond terug om te

'schooien'.
Rond half vijf zijn we met de ferrie terug naar de camping gegaan. Eenmaal daar werden we ook weer

getrakteerd op een mooie openluchtshow van een vis c.q. zeeotter. Deze was echt een wild, en werd niet

gevoed door mensen, maar hij dook iedere keer onder om zelf een visje te vangen. Vervolgens ging hij op

een drijvende paal zitten om zijn vangst op te eten.. Geweldig.
Inmiddels zijn er ook weer twee cruiseschepen aangemeerd aan de overkant van de haven. Eigenlijk zouden

we wel op deze camping willen blijven. De plek is goed, het weer is goed, er is van alles te zien en ja

wat wil je nog meer.
Toch gaan we morgen weer verkassen. We hebben weer een langere reis voor de boeg, Tom Tom zegt dat we er

6 uur over zullen rijden voordat we in Tofino aan de westkust van Vancouver Island zijn. Vroeg

vertrekken dus. We zullen drie nachten op eenzelfde camping blijven en het belooft redelijk goed weer te

worden dus....

• 11 Juli 2010 - 14:37

Nicole:

Wat maken jullie ontzettend mooie foto's! Die kunnen zo in een reisgids.
    Wij zitten in de uren voor de finale, alles en iedereen is oranje en de barbecue staat klaar. Nu maar hopen op winst vanavond.

• 12 Juli 2010 - 07:51

Paula:

Hoi, de verhalen zijn leuk en de foto's prachtig! Alleen mis ik nog een foto van Jacqueline dat ze achter het stuur zit van de mega-camper.
    Vooral enorm blijven genieten, groetjes van Paula