Van Creston naar Kimberley - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Van Creston naar Kimberley - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Van Creston naar Kimberley

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 Juli 2010 | Canada, Kimberley

Zaterdag 3 juli, van Creston naar Kimberley.
Na een klein ongelukje tijdens het avondeten, (blik bier over JW z'n kleren) heb ik 's avonds maar even een wasje gedraaid in de wasruimte op de camping. Op de valreep, want 1 1/2 uur later zou het washok sluiten. Het drogen zou ik dan de volgende ochtend wel even doen.
Om half zeven opgestaan, maar toch pas om kwart over zes wakker. De jetlag begint al een beetje te vervagen. Even gedoucht en daarna toch maar even gekeken of het washok al open was. Dat was zo. Snel de was erin gedaan en een half uurtje gedroogd.
Om ca. 10 uur zijn we van de camping vertrokken. De campingeigenaar had ons attent gemaakt op een Birdsanctuary (vogelreservaat) net even buiten Creston. We reden er in 15 minuten naar toe. Op de weg naar het wildlife interpretive center stonden er bordjes die waarschuwden voor overstekende schildpadden(turtles crossing). Wij hebben ze niet gezien.
Het vogelreservaat omhelst zo'n 5 vierkante km en herbergt 300 vogelsoorten, 57 soorten zoogdieren en 29 verschillende vissoorten. Als je voldoende de tijd hebt om er rond te lopen kun je ongetwijfeld voldoende genieten van de diversiteit aan dieren. We hebben er een leine drie kwartier rondgelopen en ook wel wat verschillende vogels gezien, maar zeker geen 300.
Na de Creston Valley wildlife area, zijn we richting Cranbrook, Kimberley en Fort Steele gereden.
Een rustige weg zonder al te veel stijgen en dalen, maar ook weer met mooie vergezichten.
Na ongeveer anderhalf uur rijden kwamen we bij Fort Steele Heritage. Een historisch museumdorp met 60 gerestaureerde en gereconstrueerde gebouwen. Oorspronkelijk ontstond de nederzetting na de goudkoorts van 1864 en is in de jaren 60 van de 20 ste eeuw herbouwd. In de diverse gebouwen worden de ambachten uit die tijd nagebootst. Voor kinderen is er een leuke attractie om zelf goud te zoeken. We hebben er een uurtje rondgelopen en de meeste gebouwen voornamelijk van buiten bekeken.
Na Fort Steele zijn we richting Kimberley gereden. Nog maar 25 km van Fort Steele vandaan.
In Kimberley aangekomen is het net alsof je in Beieren komt. In de hoofdstraat "der Platz"genaamd, zijn veel restaurants en winkeltjes die op Duitse chalets lijken. In de winkels klinkt muziek van Duitse Schlagers en andere duitstalige muziek. In de restaurants kun je de origineel Duitse gerechten bestellen zoals schnitzel, bratwurst en natuurlijk duits bier. We konden het dan ook niet laten om voor 's avonds een stukje echte apfelstrudel mee te nemen. Het kwam erg gemutlich over. Omdat we tijdens het rijden de tijdszone passeerden moest de klok een uur vooruit, daardoor kwam dat we eigenlijk voor ons doen redelijk laat op de camping aankwamen, ca. 18.00 uur. Een erg drukke camping, waarschijnlijk komt dat toch door het long weekend vanwege Canada Day. De mensen die naast ons op de camping staan weten in ieder geval wat Vieren betekent. De hele familie is op komen draven en zitten met zo'n 15 personen rond het kampvuur. Doet erg gezellig aan, maar ze gebruiken onze site als wc, en ze maken behoorlijk wat herrie. Het is nu 21.50 uur, dus we zijn benieuwd hoelaat de feestvierende meute voldoende drank op heeft om de koffer op te zoeken.
Morgen meer.

• 05 Juli 2010 - 13:35

Nicole:

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen!En wat een schandalig grote camper zeg! Maarja, wie het breed heeft....
    Veel plezier,en blijf schrijven

• 07 Juli 2010 - 10:27

Paula:

Harstikke leuk om van jullie "avonturen" mee te kunnen genieten. Ik krijg nu extra zin in onze eigen vakantie.
    Lekker genieten en tot het volgende verhaal!