Van Manning Park naar Oliver BC - Reisverslag uit Oliver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Van Manning Park naar Oliver BC - Reisverslag uit Oliver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Van Manning Park naar Oliver BC

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 Juli 2010 | Canada, Oliver

Wat was het koud zeg vannacht.
Onze eerste nacht in de camper is een gedenkwaardige nacht geworden. Midden in de nacht werd ik wakker van de kou. Mijn voeten, benen, neus en eigenlijk mijn hele lijf was koud.
Het was buiten ook niet erg warm en in de camper was het slechts 8 graden.Het kostte echt moeite om warm te worden.Ben dus maar uit bed gegaan en heb een dik vest aangedaan. Beter had ik de kachel aan kunnen zetten, want mijn benen en onderlijf bleven koud.
Goed ik was niet de enige die er last van had.Ook JW en Nyncke waren wakker geweest van de kou.
We vonden dat we wel een warm ontbijtje verdiend hadden. In het resort Manning Park hebben we een lekker gebakken eitje besteld en Nyncke ging wederom voor de Pancakes. Inderdaad met een hoofdletter. Daar heb een hele ochtend voor nodig om die weg te krijgen. Megacakes.
Na het ontbijt hebben we nog even de gebouwen van het resort bekeken, er staan veel woodcarvings, houtsnijwerken, ware kunstwerken. Rondom de resort vliegen veel verschillende vogels waaronder de bonte specht, en andere waarvan ik de naam nog niet weet. Toen we het park uitreden liet de bruine beer,
waarvoor gewaarschuwd werd zich ook nog even zien.
De reis ging verder naar Oliver, winecapitel of Canada. Via Hedley, Keremeos, alwaar we bij fruitstalletjes wat fruit kochten, o.a. heerlijke kersen en pruimen, en Osoyoos kwamen we in Oliver aan.
Het was eigenlijk de bedoeling om nog een van de vele wijn huizen te bezoeken in Oliver, maar dat is er
niet meer van gekomen. We hebben het in plaatsje zelf even rondgelopen en op aanraden van een mevrouw bij het Tourist Information Center hebben we bij een nieuwe ijssalon een overheerlijk Italiaans ijsje genuttigd. Daarna zijn we doorgereden naar de camping, Gallagher Lake resort. Een behoorlijk drukke camping aan een meer waar veel locals Canada Day aan vieren waren. Canada Day is een soort onafhankelijkheids dag van Canada, net als 4th July in Amerika. Ze hebben een vrije dag, en zelfs een Long Weekend en voor de Canadezen is er niets leukers dan dat in de vrije natuur te vieren. De
feestvierende campinggasten waren duidelijk te herkennen aan de talrijke vlaggetjes aan tenten en/of
caravans.
Het meer op de camping stelde niet zoveel voor, wel een eigen strandje en gelegen aan de voet van een
gigantische rotspartij.
's Avonds was het nauwelijks mogelijk om te barbequeen, het begon harder en harder te regenen. Uiteindelijk zijn we maar vroeg naar bed gegaan,(22.00 uur) want het tijdsverschil speelt ons nog steeds parten.