Woensdag 30 juni - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Woensdag 30 juni - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 juni

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 Juli 2010 | Canada, Vancouver

Woensdag 30 juni.
Na het schrijven van het vorige verslag gingen we ontbijten in het restaurant bij het hotel om de hoek, Deeny's genaamd. Na het bestellen van de ochtendhap heb ik contact gezocht met het verhuurbedrijf om hoe laat de taxi ons zou ophalen om ons naar het verhuurbedrijf te brengen. Om 08.00 uur zou de taxi voor de deur staan en wij hadden net ons ontbijt geserveerd gekregen en het was al vijf minuten voor acht. Proppen dan maar en snel terug naar de kamer om de bagage op te halen. J.W. en Nyncke liepen alvast vooruit want het ontbijt moest nog afgerekend worden. Netjes ons bord leeg eten kon even niet meer, dat zou zowiezo niet gaan want de Canadese porties zijn very HUGE!!! Eenmaal teruggekomen bij het hotel stond de taxi al op ons te wachten. Snel, snel uitchecken en instappen dan maar. Het kwam er op neer dat wij om tien over acht 'smorgens al op weg waren naar de verhuurder om de camper te halen. Je leest wel eens in verslagen dat men soms pas 's middags de camper overgedragen krijgt, maar wij hadden echt reuze mazzel al moesten we dan wel even een sprintje trekken, maar goed.
Wij waren op weg naar Traveland.
Om negen uur stonden we er voor de deur. We werden vrijwel direct geholpen.De aardige Canadese Duitser (of duitse Canadees) vroeg ons waar de rest van ons reisgezelschap was om de ruimte in de camper op te vullen, hij wist immers al wat voor camper hij ons ging uitlenen. Eerst natuurlijk even alle formaliteiten doornemen, papieren tekenen en ligitimatiebewijzen checken en toen op naar de CAMPER. Ja, inderdaad een met hoofdletters. Wat een joekel zeg, 31 ft lang (ca 9,7 m) splinternieuw en echt van alle gemakken voorzien. Slechts 1300 miles op te teller ( zo'n 2000 km). Natuurlijk nog geen krasje erop, geen deukje erin en nog helemaal naar de verpakking ruikend. Geweldig hoor, maar ook wel een beetje eng om zo'n ongeschonden bolide onder je hoede te nemen. Maar goed, niet zeuren en gaan.
Nadat we alle bagage een plekje in de kasten hadden gegeven en de bedden hadden opgemaakt zijn we vertrokken. Natuurlijk eerst richting de Real Canadian Superstore. Omdat het de volgende dag ( 1 juli) een feestdag was in Canada (Canada Day) waren veel boodschappen taxfree. Met name alles voor de barbeque, food en non-food. Dus we hebben goed ingekocht. Natuurlijk ook een BBQ op gas. En omdat we boven een bepaald bedrag inkochten kregen we nog een cadeaucard van C$25,00, die we bij een volgende aankoop in die winkel konden inleveren. Niet gek!!!
Na de superstore nog even naar de liquorstore (slijterij) voor de nodige spirituosen, voornamelijk bier en cider. Poeh, poeh, wat is dat bier in Canada duur zeg. Een doos blikjes van 24 stuks is maar liefst 48 dollar, omgerekend 40 euro. Goed proeven dus. Maar ja we zijn op vakantie dus niet te krenterig doen.
Toen ik de slijterij uit kwam lopen waren er een paar canadazen die zichzelf spontaan uitnodigden met ons mee te reizen, we tenslotte genoeg ruimte in de camper en genoeg bier. We zijn toch maar met z'n drieen verder gegaan.
Onze eerste overnachting zou zijn in Manning Park, bij Lightning Lake, een natuurcamping in een provincial park. De rit er naar toe was drukker dan we gewend waren van onze vorige reis in 2008. Waarschijnlijk kwam dit doordat alle Canadezen zo'n beetje onderweg waren naar hun Long Weekend i.v.m.
Canada Day.
Toen we bij Hope reden hebben we het eerste wild gespot, een bruine of zwarte beer zat in de berm zichzelf tegoed te doen aan de bessen. We konden helaas niet stoppen om deze waarneming vast te leggen helaas. Onderweg nog enkele hertjes gezien, levende maar helaas ook aangereden.
Na zo'n 200 km zijn we aangekomen op de camping. Een heerlijk rustige camping midden in de natuur, en waar een van de wandelpaden gesloten was i.v.m. bear in area. Overal wordt je gewaarschuwd voor het gevaar van beren en je wordt aangeraden geen etenswaren buiten de camper te laten liggen.
We hebben ons plaatsje op de camping ingericht en de BBQ ingewijd.
Daarna naar bed want het was een lange vermoeiende dag. We waren immers ook nog aan het omschakelen.