Victoria , West Bay Marina - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Victoria , West Bay Marina - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Victoria , West Bay Marina

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juli 2012 | Canada, Victoria

Maandag 16 juli.
Toen we zondag in het hotel waren hebben we meerdere malen bij de receptie nagevraagd of Traveland een berichtje had achtergelaten voor ons om hoe laat we opgehaald zouden worden voor de transfer.maar steeds geen bericht.
Uiteindelijk heb ik maandagochtend zelf maar gebeld, om zeven uur al. En toen had ik direct contact. We zouden om 10 uur opgehaald worden. Eerste nog maar even ontbijten en dan koffers naar beneden. Om negen uur zaten we er helemaal klaar voor in de lobby van het hotel.
En inderdaad om precies 10 uur stopte de taxivan om ons naar Langley te brengen. Een rit van bijna een uur, die gelukkig vooruit geboekt en betaald was voor een vaste prijs van €20, 00 , want in de taxi gaf de teller ruim $100, = aan. We kwamen aan bij Traveland en we werden direct geholpen. De medewerker van die er twee jaar geleden was hielp ons nu ook weer en herkende ons nog. Alles was ons nog duidelijk dus ruim uitleg over alles was niet nodig. Alle formaliteiten werden in orde gemaakt en binnen drie kwartier waren we onder weg. Eerst boodschappen inslaan bij de Real Canadian Superstore en dan koers naar de ferrie in Tsawwassen voor de overtocht naar Vancouver Island. Ook die had ik vooraf gereserveerd dus we konden aansluiten in de priority line. Het was prachtig weer voor een overtocht ( we kunnen maar niet genoeg krijgen van het varen) .
Om kwart voor zes kwamen we bij West Bay Marina campground, in Victoria. De camping waar we nu al voor de vierde keer terugkomen. Het is daar altijd leuk en lekker dicht bij het stadscentrum. Er is van alles te zien. Deze keer kijken we uit over de jachthaven, waar ook de hele dag bedrijvigheid is. Er zijn al weer verschillende zeehonden 'waargenomen en JW heeft in een boom die vlakbij de camping staat een bald eagle ontdekt. De otterfamilie van voorgaande jaren hebben we nog niet gezien. De muggen zijn jammergenoeg ook weer behoorlijk aanwezig, waren we even vergeten. In Alaska hebben we weinig ongedierte gehad terwijl de Muskito daar toch de National Bird is. Met andere woorden: het stikt er van de muggen. Ander ongedierte kennen ze eigenlijk niet in Alaska,geen vlooien, geen teken maar muggen en mooses ( = elanden) .
Dinsdag 17 juli.
Het camperbed slaapt goed. We zijn uit onszelf weer wakker geworden, niet door de wekker en niet door de Cruise director Anthony. Maar door de seaplanes, die toch 's morgens om 7 uur al gaan vliegen. Maar ja dat wisten we van te voren. We hebben lekker buiten in het zonnetje ontbeten. Nyncke en ik zouden vandaag een dagje gaan shoppen in Victoria. We wilden om kwart voor elf weggaan, maar toen ik nog even een kleine boodschap wilde gaan doen ging de wc deur van de camper niet meer open. Hij was in het slot gevallen. met geen mogelijkheid ging de deur nog open. Er werden allerlei oplossingen verzonnen. Met een piefje in het slotje modderen, via het dakluik de wc ingaan, maar ja daar
zit een hongerkuur van zeker drie maanden aan vast want anders kom je er niet doorheen. Dus dan maar aan de Canadese buurman om hulp vragen. Die zag er nog al uit als een ervaren kampeerder. Hij kwam met een puntkammetje om het slot op inbrekerswijze te openen. Ook dat lukte niet . Toen hebben de twee mannen, de buurman en JW het hele slot er maar afgeschroefd e, toen was het klusje zo geklaard. Gelukkig maar.
Nyncke en ik zette onze plannen voor het shoppen voort en zijn via  het wandelpad van af de jachthaven naar de binnenstad gelopen. Een leuke wandeling van ruim een half uur.
Om zes uur namen we de havenferrie terug naar de camping. Nyncke twee tassen, een paar schoentjes en een lege portemonaie rijker. Ik zelf had een leuk  moose nachthemd gekocht.
Jw had op z'n vrije dag de bbq in elkaar gezet. De worstjes die we gisteren in de superstore hadden gekocht gingen op de bbq, lekker cesarsalad erbij en het maal was weer compleet.We zullen snel weer wat foto's plaatsen.