De laatste vaardag, van Ketchican naar Vancouver. - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De laatste vaardag, van Ketchican naar Vancouver. - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De laatste vaardag, van Ketchican naar Vancouver.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Ketchikan

Na het extra vaganza buffet zijn we vrijwel direct naar bed gegaan. Ook al doe je niet zoveel aan vermoeiende inspanningen op zo'n schip, op de een of andere manier begin je toch slaap te krijgen.
Toen we om 8 uur wakker werden was het redelijk zonnig buiten maar we konden nog geen land zien. We zaten nog steeds op de grote stille oceaan.
Rond twee uur begon er door de bewolking aan de kustlijn wat land in zicht te komen. De coastal Mountains, nog heel vaag, door de mist, maar ze kwamen steeds dichterbij. Om een uur of drie voer het schip de Queen Charlotte Sound binnen, een deel van de Inside Passage. De zon scheen nog altijd maar in de verte was het erg mistig. Boften wij weer even. De tocht door de voerde door de Queen Charlotte Strait, Johnston Strait, Seymor Narrows, langs allerlei eilandjes. Het was een schitterende tocht. Helaas hebben we geen orca's kunnen spotten, juist in dat water komen ze zo frequent voor. Jammer, maar we hadden toch al heel veel walvissen gezien.
Ondertussen hadden we een bijeenkomst bijgewwond over de ontscheping voor de volgende ochtend in Vancouver. Het klonk alsof het allemaal heel gesmeerd zou gaan verlopen. Daar vertrouwden we dan maar op.
Om 7 uur , zondagochtend, meerde de Statendam aan in Vancouver. Voor het eerst hebben we donkere wolken gezien,in Vancouver, en er kwam regen uit.
Na het laaste ontbijt aan boord konden we om 8.30 uur het schip verlaten. En inderdaad, de ontscheping verliep zonder problemen, zonder oponthoud en zonder al te veel drukte. Super georganiseerd. Echt een pluim voor de HAL. De koffers waren de avond ervoor al door de bemanning naar het ruim gebracht en toen we in de terminal kwamen stonden de koffers netjes geordend, kleur op kleur (ze waren met gekleurde labels gemerkt)al klaar.
Een taxi was zo geregled, en om half 10 stonden we met koffers en al in de hotelkamer.We hadden dus nog een hele dag voor de boeg.We zijn nog even naar de stad geweest en 's middags in het hotel heb ik de eerste vuile gewassen en gedroogd. Samen met Nyncke eindelijk eens n de Hottub geweest. Op het schip was het er niet van gekomen, dus dan maar in het hotel.
Morgen de camper ophalen en dan naar Vancouver Island.

• 16 Juli 2012 - 18:04

Rob & Margo:

Hoi Familie,
    Het is toch wel weer spannend om jullie belevenissen te lezen.
    Onze cruise was schitterend, vooral als je door de geirangerfjord en de eidfjord vaart.
    We zullen de rest van jullie avontuur blijven volgen.
    Geniet er nog maar 11 dagen van, voor je het weet zijn jullie weer thuis.
    Groeten Rob & Margo

• 17 Juli 2012 - 06:14

Nicole:

Jammer voor jullie dat de cruise er weer op zit. Maar met de camper is het ook heerlijk; kun je lekker gaan en staan waar je wilt. Wij zijn in ons huis in Spanje met de kinderen. Er komen regelmatig ook vrienden en vriendinnen van hun langs,heel leuk! De villa is prachtig,dus we genieten met volle teugen. Jullie nog veel plezier!