Zaterdag 7 juli - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 juli - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 juli

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Anchorage

Zaterdag 7juli
Na een welverdiende nacht in het hotel, waren we eigenlijk al weer vroeg wakker. Ondanks dat we de vorige nacht hadden overgeslagen. Het lukt ons blijkbaar niet om de lange reis in een nacht in te halen. Maar goed toch alles bij elkaar nog 5 uur geslapen. Om half zes was ik klaar wakker. Jan Willem eigenlijk ook wel en Nyncke zit nog in haar puberritme. Om 8 uur zijn we tegenover het hotel wezen ontbijten, bij het Sizzlin' Cafe. Een voor Amerikaanse begrippen keurig, beheersd ontbijt, net genoeg om de ochtend mee door te komen. Daarna eerst even over de markt waar de lokale bevolking hun veelal  eigengemaakte souvenirs aan de man probeert te brengen.
Om 10 uur zouden we de huurauto ophalen, we waren echter iets vroeger maar dat was geen probleem. We kregen een nieuw type Subaru Forrester mee, hagelwit met automatische versnelling. Van de gastheer van Holland America lijn hadden we de tip gekregen om naar Portage Valley te gaan. Daar zou een wildlife conservation center zijn met de meest voorkomende diersoorten van Alaska. We gingen op weg via Seward Highway. Een prachtige route langs een fjord   , genaamd Turnagain  Arm leidde ons richting Portage Valley. Naar mate we verder in het fjord kwamen werd debewolking steeds dichter en dikker. Uiteindelijk begon het te regenen. We waren in de Chugach mountains en later hoorden we dat deze ook wel de Rainmakers genoemd worden. We kwamen in het Wildlife  Conservation Center waar we met de auto langs diverse diersoorten reden. Zo waren er Wapiti's, bizons, elanden en rendieren. Ook twee grizzly's en diverse bald eagles waren er te zien. We zetten onze reis verder naar de vallei. Onder weg stopten we voor een kop koffie .  Nyncke besloot om er een ham/kaas croissant bij te nemen. Gelukkig stond er niet bij hoeveel calorieen er in zaten, maar wij schatte ze op zo'n 5000 per stuk. Een gigantisch van bladerdeeg gemaakt hamkaas broodje dat zeker 4 x zo groot is als dat we ze in Nederland kennen. J.W. Nam een blueberry muffin, normaal van formaat en die was echt superlekker, met verse blauwe bessen.
We reden nog even verder over de Portage Glacier highway maar door de regen was het zicht zo beperkt dat we even later besloten om om te keren en terug te gaan naar Anchorage.
Na terugkomst in Anchorage hebben we nog een shoppingmall bezocht en daarna hebben we de auto ingeleverd bij het verhuurstation.
De volgende ochtend moesten we vroeg op want we zouden om 08.00 uur opgehaald worden met bus om naar Seward te gaan.