All you can eat crab. - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu All you can eat crab. - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

All you can eat crab.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 Juli 2012 | Canada, Campbell River

Vandaag begon regenachtig. echt een dag waarvan je denkt, ik blijf in bed liggen tot de regen over is. Maar voor mijn zelfgebakken pancakes met Maple siroop toch ook wel ujit bed.
Lekker knus in de camper, pancakes bakken, om de 2 minuten gasat dan het rookalarm af ondanks dat de afzuigkap aan staat. Dus dan toch maar de buitendeur open en even wapperen om de rook weg te laten waaien. Ze waren erg lekker en machtig.
Na het ontbijt heb ik geprobeerd nog even met oma te bellen maar de telefoon heeft hier geen bereik, morgen nog eens proberen. Vervolgens hebben we een wandelingetje gemaakt over het campingterrein. Een endje toeren met de camper lieten we liever achterwege omdat het aanrijgedeelte naar de camping onverhard is en eigenlijk mogen we daar niet op rijden omdat er dan te veel steenslag zou kunnen ontstaan. Maar ja, deze camping is op geen andere manier te bereiken, en we wilden er wel heen omdat het uitzicht hier uniek is. De camping heeft veel faciliteiten om je de hele dag te vermaken. Er is een fitnessruimte (heb ik uitgeprobeerd maar de tredmolen sloeg op hol, en de hometrainer kan enkel de zwaarste categorie bergopwaartstevoorschijn toveren, dat hou je ook niet zo lang vol), een hottub met uitzicht over de baai, en een gezelschapsruimte waar je kunt biljarten, tafelvoetbal e.a. bordspelletjes.
Tevens is er voor de langkampeerders een groenkas waar je zelf je groente kunt telen. Moet je wel heel lang kamperen. Wj hebben onze dag gevuld met vooral over het water kijken, of er wild te spotten was.
Toen we bij de jachthaven kwamen zagen we weer wat kopjes boven het wateroppervlak uitkomen en weer ondergaan, Zeehondjes. W probeerden hun aandacht te trekken om ze op de foto te krijgen. Een van de booteigenaren van de jachthaven zei ons dat we bij het aanrecht, waar vissers hun vis schoonmaken, moesten gaan staan en een beetje met de watersproeier in het water spuiten. Zo zouden de seals denken dat er vis schoongemaakt werd en daar komen ze op af. En ja hoor, het werkte. Ze waren met z'n drieen.
's Avonds zijn we in het restaurant ,The Narrows, wezen eten. Je kon onbeperkt krab eten. Dat wilde ik natuurlijk wel eens proberen. Een hele krab uithollen, net zoals de meeuwen dat doen. Het is een geviezik, met speciaal gereedschap, maar het heeft iets van opereren. (Dat werk laat me mnaar niet los).Nyncke en JW kozen voor fish and chips, maar ook zij hebben heerlijk gegeten.
Ikzelf heb uiteindelijk twee krabben geslacht, poten uitgedraaid, uitgehold, hoe je ook noemt.Daarna zijn we weer richting camper gegaan, onderweg zijn er nog twee cruise schepen gepasseerd, bij hoog water.
Morgen gaan we weer verkassen. We gaan nog iets noordelijker, naar Alder Bay. De voorspellingen zijn niet geweldig, en voor zondag hebben we een zeiltocht gepland en dan gaat het de hele dag regenen. We zien wel hoe dat afloopt.

• 21 Juli 2012 - 10:03

Ma:

hier gaat het weer een beetje opknappen zeggen ze
    wat waren er weer mooie foto.s bij .no g een weekje genieten !!!!
    groetjes