Glacier Bay National Park - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Glacier Bay National Park - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Glacier Bay National Park

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Skagway

Dinsdag  10 juli. Glacier Bay.
Na een hele dag enkel maar water, Pacific Ocean, is het leuk als je de volgende dag opstaat met  uitzicht op besneeuwde bergen. Vanaf de ontbijttafel konden we goed over het water kijken waar meerdere keren bultrugwalvissen te zien waren. (humpbackwhale). Waarschijnlijk waren ze langs de kustlijn aan het fourageren. Zeker een uur lang konden we verschillende families walvissen gadeslaan. Echter foto's maken was lastig, was te ver weg. We waren aan het begin van GlacierBay. Een baai waar veel gletsjers op uitkomen. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe mooi dit stukje natuur is. Als we in Vancouver zijn kunnen we eindelijk wat foto's inladen en ze bij het verslag plaatsen.
Het grootste deel van de dag hebben we door deze baai gevaren. Er was 'sMorgens ook een ranger aan boord gekomen die door de scheepsluidspreker uitleg gaf over wat er te zien was met de daarbij behorende informatie. Op een gegeven moment werden we attent gemaakt op een beer die langs de kustlijn aan het struinen was. Het was wel wat moeilijk te zien maar ik heb hem op de foto gekregen.
Later die dag kwamen we bij het eind van de gletsjerbaai en werd het schip voor ongeveer een uur stilgelegd zodat iedereen het gekraak en eventueel afkalving van de gletsjer kon horen en zien. Wat ook duidelijk te zien was, was het verschil tussen zout en zoet water bij de baai. Er was een duidelijk scheidingslijn in het water zichtbaar.
Na verloop van tijd zette het schip koers naar de eerste aanleghaven Haines. We zouden er de volgende ochtend om ca. 7.00 uur aanmeren.