De eerste vaardag. Zeebenen kweken. - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De eerste vaardag. Zeebenen kweken. - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De eerste vaardag. Zeebenen kweken.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Seward

Maandag 9 juli. Zeebenen kweken.
Nadat het schip van de wal los was zijn we nog even een hapje te eten op gaan zoeken. We hadden maar liefst keus uit 5 restaurants. Het eerste waar we kwamen , het Lido, ging net dicht maar we werden doorverwezen naar restaurant Rotterdam, het grootste. We kregen een plaats toegewezen bij 5 andere mensen aan tafel, allemaal afkomstig uit de verenigde staten.
De drie gangen waaruit het menu bestond was Haute Cuisine. Erg smakelijk en dat voor "nop".
Na het eten zijn we vrij snel naar bed gegaan, een paar korte nachten en een hele dag in de zeelucht maken je zeker niet fitter.

Maandag 9 juli.
We hadden voor deze ochtend ontbijt in de hut besteld en dat werd om ca.9 uur gebracht. Ondanks dat het een prima ontbijt was bleek het toch niet zo handig  voor in de kleine hut. Op je bed met het bord op de knieën, dat werkt niet en redelijk wat deining dat werkt niet zo goed.
Na het ontbijt hebben we een rondje over het schip gemaakt. Maandag was een hele dag vaardag , we konden dus op ons gemak het schip verkennen. We merkten goed dat we op de oceaan voeren. Af en toe moesten we echt naar ons evenwicht zoeken vanwege de deining. We hadden alledrie  een beetje raar gevoel in ons buik, maar niet echt zeeziek. Nyncke en ik zijn nog even naar de sportschool geweest maar ook op zo'n loopband valt het niet mee om dan je evenwicht te bewaren. Tijdens onze sportieve activiteiten wasJW  even in de hut gebleven en had hij kennis gemaakt met de cabinboys. Hij had ze debijnamen Pudding en Gisteren gegeven. Zij komen iedere dag de hut aankant maken, bedden opmaken handdoeken verschonen e.d.
Ook als we op de gang lopen kennen ze ons al bij naam, hello mrs. Meijer, how are you today?
's avonds in het Canaletto restaurant gegeten. Italiaans, was echt voortreffelijk. Je komt echt niets te kort hoor op zo'n Dam schip.

• 13 Juli 2012 - 18:45

Rob Wolt:

Jaqueline, hebben ze ook doggybags, en natuurlijk een diepvriezer.
    Neem dan voor mij een portie mee.
    Groetjes en heel veel plezier