Ketchican, raincapital of Alaska - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Ketchican, raincapital of Alaska - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Ketchican, raincapital of Alaska

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Ketchikan

Vrijdag 13 juli.
De afgelopen nacht hebben we erg onrustig geslapen. Waarschijnlijk kwam het door de deining van het schip. Rond een uur of twee vannacht is het schip tijdelijk de oceaan opgegaan waardoor er meer golfslag kwam. Daarna blies om het kwartier de misthoorn van het schip waardoor je ook niet echt meer in slaap komt. Maar verder niet mopperen, we krijgen alle tijd om de slaap een keer in te halen
Om 10.30 u meerde het schip aan in Ketchican. Ze noemen het ook wel de raincapitol of Alaska, de regenhoofdstad ; er valt gemiddeld 13 voet regen, is ongeveer 4 meter regen per jaar. Tot nu toe was er dit jaar al ruim drie meter gevallen.
Vandaag was echter een prachtig zonnige dag in Ketchican. Voor vandaag stond er een bootexcursie op het programma naar de Misty Fjords. We moesten om half een opstappen.precies om half een vertrok de aluminium boot, met niet zo heel veel mensen aan boord. Genoeg plek aan dek en binnen. Voor ruim anderhalf uur voer het schip redelijk hoge snelheid richting de fjords.
Een beetje saai eerlijk gezegd, maar het weer was nog steeds mooi dus het uitzicht was wel prima.
Eenmaal in het fjord voeren we richting een grasveld onder aan een hoge klif. Er waren beren aan het struinen. Een moederbeer en  twee jongen liepen aan de walkant. De boot probeerde op onopvallende afstand van de beren te blijven, zodat we ruimschoots de kans kregen om ze gade te slaan.
Iets verder het fjord in tussen de hoge steile rotsen stroomden diverse watervallen naar beneden. Bij een ervan lagen zeehonden heerlijk te rusten.
Dit waren eigenlijk de hoogtepunten van deze excursie. Verder waren we het erover eens dat het een redelijk saaie tocht was en persoonlijk vond ik het ook erg prijzig voor wat we er voor te zien kregen.
Weer terug in de haven , ca. 17.15 u zijn vrijwel direct weer terug aan boord van de Statendam gegaan.
Even lekker iets gedronken bij het Lido zwembad .'s Avonds tijdens de late night snack zou er een "Extra Vaganza Desert Buffet" worden geserveerd om half elf bij het zwembad. Tijdens het avondeten hadden we dan ook wat ruimte bewaard om nog een lekker toetje uit te zoeken tijdens het buffet.
Het was inderdaad extra vaganza, wat er allemaal niet aan toetjes stond! Zeer zeker te veel om allemaal uit te proberen. We hebben het slechts bij een fruitsateh gehouden met warme  chocoladesaus. Op een gegeven moment ben je echt verzadigd, het is goed dat we volgende week weer zelf ons hapje en drankje moeten opzoeken want de verleidingen bij zo'n allmost all inclusive formule zijn erg groot.

• 15 Juli 2012 - 18:05

Sandra Van Der Graaf:

Ha Jacq en fam,
    Leuk verslag van je vakantie,lijkt wel een beetje op onze trip met de Zonnebloemboot.
    Daar was het eten ook zo lekker. Je zal vast nog veel meer zien,ga het zeker verder lezen.
    Veel plezier
    gr Sandra

• 15 Juli 2012 - 20:28

Ma:

blij dat er weer een berichtje was en dat het goed gaat met jullie hier is er ook veel regen en kou
    groetjes uit vlissingen ma

• 16 Juli 2012 - 19:53

Rob Wolt:

Wat een schiterende verhalen en foto's.Ooit gedacht om schrijfster te worden Jacq.
    Stel me bij je verhalen levendig voor hoe het is daar. Ongelooflijk !!!
    Hoop dat je nog wat meer foto's kunt maken, om ons nog meer te
    laten genieten van jullie vakantie. Hier heeft het bijna de hele dag geregend.
    Ga morgen weer de postbus legen in Ambacht, en dan vrijdag weer, voor dat we zelf een weekendje
    naar een hotelletje gaan in Hekelingen (Achterhoek geloof ik)
    Nou nog een fijne vakantie verder hoor.

Hartelijke groetjes uit Dordrecht van de fam. Wolt