Juneau, hoofdstad van Alaska - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Juneau, hoofdstad van Alaska - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Juneau, hoofdstad van Alaska

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Juneau

Donderdag, Juneau, hoofdstad van Alaska.
Na een rustige nacht meerde het schip om zeven uur aan in Juneau, en werden we door de cruise director Anthony gewekt. Met de optimistische mededeling dat er 40% kans op regen was en dus 60% op geen regen. We hadden voor vandaag geen excursie geboekt, we wilden de hoofdstad van Alaska bekijken.
Om 10 uur gingen we van boord. We moesten weer het hele ritueel van uitboeken doorlopen. Op de kade stonden vele kraampjes waar je alsnog een excursie kon boeken, maar wij besloten toch maar om het stadje te bekijken. Bovendien wilden we met de Tramway, de berg op . De winkelstraat bestaat eigenlijk alleen uit juweliers, souvenirsshops en native arts shops. vooral edelstenen en goud zijn hier veel verkochte artikelen. Wij hielden het maar bij een trui voor Nyncke.
Na een half uurtje lopen kwamen we bij de kabelbaan. We kochten een kaartje en konden vrijwel direct in de cabine de berg op. Dankzij het mooie weer hadden we voortreffelijk uitzicht op het fjord waarin Juneau gelegen is. We wandelden er wat rond en dronken een kop koffie in het restaurant. In een grote volière zat een Bald Eagle die moest revalideren van een beschieting. Hij was blind aan een oog en hij was vleuggellam. Hij zou nooit meer in het wild teruggezet kunnen worden.
We keken nog even rond en namen toen de kabelbaan weer terug naar beneden. Het weer was nog steeds mooi. Uitzonderlijk, de lokale bevolking vertelde dat het de eerste zonnige dag was van de zomer. Dat was gisteren ook al zo in Haines. Wij nemen blijkbaar het zonnetje mee.
Terug in het dal zochten we een Heritage koffie, een soort Starbucks, om koffie te drinken en te proberen even online te komen via Wifi. Met enige moeite lukte het om op internet te komen. We konden nu mooi even het reisverslag bijwerken. Foto's lukten nog niet. Die hebben we ook nog niet over kunnen zetten op de computer. In Vancouver hebben we waarschijnlijk wel gratis wifi op de hotelkamer, dus kunnen we alles even bijwerken.
Terwijl we weer terugliepen naar het schip kwamen we langs het Red Dog Saloon. Als je in Juneau bent is dit blijkbaar de pub waar je geweest moet zijn. Dus daar hebben we even een biertje gedronken en goed de tijd genomen om alles even in ons op te nemen. Er was zoveel te zien. Allemaal gekke dingen. Inmiddels was het al rond vieren, het schip zou om om half zes vertrekken dus we besloten om maar weer aan boord te gaan. Weer door de scan, weer al. Je spullen op de band. Ze laten echt niets aan het toeval over. Je kunt echt niets mee aan boord smokkelen.
Eten deden we maar weer in het Lido. We hadden voor de dag ervoor een uitnodiging gekregen van de Kapitein om na het eten een borrel te komen drinken in het Crowsnest. We maakten kennis met hem, een Nederlander, die nog met J.W. zijn vader heeft samengewerkt. Frans Consen heet hij.

• 06 Januari 2016 - 11:04

Rosanne:

heel erg mooi gedaan en leuk verhaal geschreven ik zou daar ook wel heen willen

• 10 November 2017 - 13:49

Milan Herrijgers:

ik ga anders breek ik in bij julie duidelijk

• 10 November 2017 - 13:50

Kut Hoer Nerdje:

sghadghueghvbccyrdgu7©óúrfthgcdyusawxr6yccccccccfjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjghhjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjfdsrceffv trg trv ygy