Big city Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Big city Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Big city Vancouver

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

31 Juli 2010 | Canada, Vancouver

We zijn allang weer thuis, maar het verslag is nog niet helemaal af want de laatste twee dagen in Vancouver moeten ook nog verslagen worden. Op 22 juli hadden we een volle dag in Vancouver. We hadden gepland om nog wat te winkelen en dan nog wat van de attracties van de stad zelf te bezichtigen zoals de Lookout, Imax enzo. Om elf uur gingen we na een uitgebreid ontbijt in het hotel op pad. We hadden bij de receptie navraag gedaan over het openbaar vervoer, want de Bigbus, Hop-on Hop-of is leuk maar wel prijzig. Volgens de balie medewerker konden we voor $ 2,50 met de bus naar hartje centrum nabij Canada Place en de bus stopte nagenoeg voor het hotel. We stapten op en stonden al klaar met het geld, toen de buschauffeuze zei dat we door mochten lopen zonder kaartje. Zeker weer vanwege onze eerlijke blauwe ogen. Dat spaarde weer wat geld uit. We stapten uit bij Pacific Center, een winkelmall nabij Gastown.
We hebben er wat rondgekeken maar shoppen is vermoeiend dus na een paar uurtjes hadden we het al gezien.
We liepen verder naar Canada Place om daar het Imax theater te bezoeken en dan gelijk tijdens een film even een uurtje uit te rusten. Maar zowel Imax, alswel Canada Place waren gesloten. Canada place vanwege groot technisch onderhoud en Imax was failliet. Jammer. Vervolgens zijn we naar de Vancouver Lookout gegaan. Vandaaruit heb je een prachtig panorama over Vancouver in 360 graden. Met een glazen lift zit je in no time op 72 meter hoogte. We hebben er wat "rondgekeken"en zijn toen weer afgedaald.
De resterende tijd hebben we in Gastown doorgebracht, een winkelstraat met voornamelijk souvenirwinkels, kunst galeries en eetgelegenheden. Om een uur of vijf besloten we neer te strijken in The Ols Spaghetti factory, inmiddels een oude bekende van ons. We aten onze avondmaaltijd en zijn rond de klok van zeven weer terug gegaan naar het hotel. 'sAvonds hebben we nog even de zonsondergang op het strand gezien, die naar men zegt spectaculair zou zijn. Wel, we hebben de afgelopen weken mooiere gezien.