Victoria again. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Victoria again. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Victoria again.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juli 2010 | Canada, Victoria

Zondag 18 juli.
Heerlijk, we staan weer in ons eigen openluchttheater, West Bay Marina in Victoria. Om 12 uur waren we eral.We hebben de camper neergezet, een wasje gedraaid en Nyncke en ik zijn met de havenferrie naar de stad geweest. Jan Willem zou de wasdroger in de gaten houden en even lekker in zijn digiboek lezen.
Het is iedere keer weer leuk om in Victoria te zijn. Het is zo'n leuke veelzijdige stad. Je hebt er vanalles, natuur, havens, cultuur, kunst en bovenal WINKELS. Nyncke en ik hebben samen een paar uurtjes in het centrum doorgebracht even geluncht en toen weer terug naar de camping. Inmiddels hebben we ook weer buurtjes op de camping, twee oudere mensen, allebei rond de 80, schatten we, die helemaal uit Tokoma, Oregon in de VS waren gekomen. Ook een hele reis, en als je zien wat er achter hun auto hing, een caravan van zeker acht meter lang. Ze blijven voor acht dagen, en dat doen ze ieder jaar weer, op deze camping. We aten wat in het restaurant en hebben daarna nog een tijdje over het water zitten kijken. Een zeehond trok de aandacht, hij was aan het vissen. We vermoeden dat er weer een school jonge haringen voorbij zwom waar hij zich tegoed aan deed. Ook meeuwen en andere vogels bleven boven de plek vliegen, dus een teken dat er voedsel in de buurt was. Omdat het wat kouder werd zijn we in de camper gaan zitten. Even later ging er licht bij de buren branden en ging de deur open. De oude man kwam poedelnaakt, slechts in een openhangend pyamajasje naar buiten om zijn hondje te laten plassen. Hij had waarschijnlijk niet in de gaten dat hij 'begluurd'werd. Een tijd later toen we al in bed lagen ging hij wederom naar buiten, ik kan vanuit bed zo naar buiten kijken, toen wel met een pyamabroek aan. De hond moest weer plassen. Zo zie je maar, als je de goede camping uitzoekt heb je dag en nacht entertainment.

• 20 Juli 2010 - 16:17

Nicole:

Nou heb je de hele tijd je fototoestel in de aanslag......behalve dan als de buurman piemelnaakt naar buiten komt! een gemiste kans, maar vooruit!
    Nog een paar daagjes he? Geniet ervan.

• 21 Juli 2010 - 10:43

Betty :

Ik denk dat dit voor mij het leukste deel van de reis zou zijn. Leuke stad lijkt me dat Victoria. Ik vind JW er zo magertjes uitzien? Die vis leek groter dan hijzelf.

Geniet er nog van he en tot snel.

• 21 Juli 2010 - 19:45

Liselot Verheul:

Hai Jaquline.

Nicole maakte mij attent op je reisverslag, lees het met veel plezier!!

Goeie reis verder!
    Hartelijke groeten van ons allen uit de kapsalon.