Catch of the day in Alder Bay. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Catch of the day in Alder Bay. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Catch of the day in Alder Bay.

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juli 2010 | Canada, Victoria

Vrijdagavond was er op de campingplaats achter ons iets te zien hoor. Een grote amerikaanse pick-up met allemaal mannen eromheen. Nyncke zei nog, er ligt zeker wat in die auto. Even later werd er op camper geklopt door de achterbuurman. You've got to see this. Wij met hem mee. We moesten ook in de truck komen kijken. Wat bleek, een van de plaatselijke bewoners had een supergrote vis gevangen, een zalmachtige en lag achter in de auto 'opgebaard'. Jan Willem kreeg hem gelijk in zijn armen gedrukt om ermee op de foto te gaan. Zo trots was hij erop. Het was inderdaad een gigant om met een hengeltje gevangen te hebben. Maar we hebben het bewijs.
Zaterdag zijn we weer afgedaald naar het zuiden. Het was een afstand van 320 km waar we uiteindelijk met stops, boodschappen doen e.d. toch nog zo'n 6 uur over gereden hebben. We hebben dan ook de scenic route genomen langs de oceaan, met mooie uitzichten op de eilandjes en we kwamen door leuke kleine badplaatsjes. Ook hebben we op deze route veel hertjes langs de weg gezien, helaas meer dode dan levende. Uiteindelijk kwamen we weer in Nanaimo, op camping Living Forest. Een oude bekende van twee jaar geleden. Het is goed te merken dat we nu anderhalve maand vroeger zijn dan de vorige keer, want er is veel meer drukte op de campings. Dus ook op Living Forest. Wat een hoop druk volk. Dit is echt een familie camping. Zelfs Nyncke trok haar neus op toen we eenmaal op de plek stonden, voornamelijk omdat de buren de country en western muziek, duidelijk hoorbaar, erg mooi vonden. Vanaf het moment dat we er stonden, ongeveer 5 uur 's middags, tot het moment dat ik bijna ontplofte en er naar toe liep of de muziek wat zachter kon, half elf 's avonds, hebben we kunnen meegenieten. Blijbaar waren wij de enigsten die het storend vonden, maar waarschijnlijk ook de enigsten die in de vuurlinie stonden. Toen ik had gevraagd of de muziek zachter kon werd er eerst nog een beetje lullig over gedaan, maar de vouw des caravanes zij dat het goed kwam. En inderdaad, enkele minuten later ging het volume beduidend zachter. Toch was voor ons de toon al gezet. Na wikken en wegen hebben we besloten om de volgende ochtend contact te zoeken met de camping in Victoria of ze nog plek hadden voor zondag avond, en gelukkig hadden ze dat. Bovendien was er in Nanaimo ook niet zoveel te doen, behalve een wandeling langs de haven, en het wordt weer hoog tijd dat Nyncke wat normale winkels ziet. Dusmorgen gaan we weer naar Victoria.