De laatste dag in Whistler, nog een keer een beer. - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De laatste dag in Whistler, nog een keer een beer. - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Whistler, nog een keer een beer.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

29 Juli 2012 | Canada, Whistler

Vandaag zou onze laatste volle dag zijn in Canada. Het weer zag er prachtig uit. Een beetje bewolkt maar verder goede temperaturen en een lekker windje. Er was nog wat mix voor pancakes over, dus dat voor het ontbijt maar opgebakken. er was nog voldoende om 10 pancakes mee te bakken. De maple syrup was bijna op maar ook nog net genoeg.
Na het ontbijt zijn Nyncke en ik nog even met de shuttle naar het centrum gegaan. Zomaar voor even, of er toch nog een winkeltje was dat we niet gezien hadden. Je weet maar nooit.
Om een uur waren we ook al weer terug. Het werd warm en we moesten ook nog koffers inpakken. JW was in de camper gebleven, om te lezen en in de tussentijd dat wij weg waren had hij de afwas gedaan.
Omdat het nogal warm was in de camper deden we alle ramen en deuren dicht en lekker de airco aan. zodat het wat koeler was om de koffers in te pakken. Eerst Nynckes koffer maar, de grootste uitdaging. Zij we ruim een uur mee bezig geweest.
Daarna de andere koffers, dat was binnen een half uurtje klaar. De volle koffers konden mooi in het ruim onder de slaapkamer. Zo zouden ze ook niet in de weg staan de rest van de dag den tijdens de terugreis naar Traveland.
Daarna zijn we allemaal nog even onder de douche geweest, want daar zou de volgende ochtend toch te weinig tijd voor zijn. En bovendien waren ze net lekker schoon gemaakt, dus lekker fris douchen.
Met de shuttle van vijf uur gingen we gedrieen weer richting centrum, voor ons galgenmaal. The old spaghetti factory was goed bevallen de vorige dag, dus dat doen we dan nog maar een keer. Voor het laatst.
Ook nu smaakte het weer erg lekker. Omdat we vrij vroeg waren, om zes uur, waren we ook redelijk vroeg weer klaar met eten. Om iets over zevenen stonden we al weer buiten. De volgende en laatste shuttlebus ging pas om negen uur terug naar de camping, dus moesten we ons nog even vermaken in het centrum. Winkels hadden we al genoeg gezien, dus zette we ons neer bij de afdaling van de fietscross baan bij de kabelbanen. Het is een prachtig gezicht om al de capriolen te aanschouwenal die mountainbikers van de berg komen afdenderen. Dat er niet vaker ongelukken gebeuren is nog een wonder.
De shuttlebus kwam om negen uur aanrijden; we hadden nog een half uurtje op een bankeje bij het ophaalstation gezeten. Af en toe keken we nog even de berg op of we nog beren konden zien, maar helaas.
Toen we goed en wel de shuttlebus ware ingestapt, liep er op vijf meter vanaf de auto een beer over de weg.Hij begaf zich richting de afvalbak, die zijn bearproof, maar maakte natuurlijk niets buit. Hij kwam zomaar uit het niets uit de bosjes lopen en verdween ook zomaar weer bergopwaarts in de struiken. Nu heb ik bijna de hele vakantie met een fotocamera rond mijn nek gelopen, wachtend op zo'n moment en natuurlijk raad je het al, nu had ik geen camera bij me. Dan toch maar even snel met de camera van mijn telefoon een foto maken. Om toch bewijs te hebben. Nou de beer staat erop.
Toch leuk, om van zo dichtbij nog een beer te zien, in een eigenlijk vrij drukke omgeving.
Eenmaal terug op de camping hebben we alle overschotten van etenswaren opgeruimd en de camper bezemschoon gemaakt. Dan hoefden we de volgende ochtend enkel maar vuil water te lozen en vers water te tappen.
Vrijdagochtend. Dag van vertrek.
We stonden om half zeven op, want we wilden nog even ontbijten in het campingcafé en dan om uiterlijk half negen vertrekken, om de camper weer in te leveren.
We maakten alles gereed zodat we enkel nog maar hoefden te starten en wegrijden. Maar tijdens die laatste "huishoudelijke klusjes"buiten werden zowel JW als ik direct aangevallen door talloze muggen. Terwijl ik dit zit de schrijven , 2 dagen na vertrek, lijkt mijn rechter onderbeen wel twee keer zo dik door de muggensteken en JW zijn arm heeft het ook zwaar te verduren gehad. (Wat zijn dat voor vampier muggen daar).
Om goed half negen verlieten we Riverside RV in Whistler en ruim twee uren later waren we in Langley op de plaats van bestemming. De vakantie zat er weer op. We leverden de camper in, alles werd door de medewerker gecontroleerd en zonder morren kregen we onze volledige borg weer terug. Mooi. Met een taxi werden we teruggebracht naar de luchthaven voor onze vlucht van 16.00 uur.