Dinsdag 24 juli Op naar Whistler. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu Dinsdag 24 juli Op naar Whistler. - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24 juli Op naar Whistler.

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Juli 2012 | Canada, Victoria

Dinsdag 24 juli, van Beachcomber RV naar Whistler.
Dinsdag zijn we om half tien vertrokken van onze laatste camping op Vancouver Island. We zouden er geen minuut langer blijven dan nodig. Eigenlijk hadden we voor de overtocht naar het vaste land een reservering voor woensdag vanaf Nanaimo, maar we hadden besloten om via Swartz Bay naar Tsawwassen nabij Vancouver te gaan. Onderweg namen we bij een McCafe een klein ontbijt en om half twaalf waren we bij de ferrie. We konden om twaalf uur al mee over. Het enige nadeel om via Tsawwassen te varen was dat we dwars door Vancouver moesten om op de Sea to Sky Highway te komen. Maar gelukkig hadden we Truus bij ons om ons via haar heldere stemgeluid door de stad heen te loodsen. Zonder haar hadden we het niet kunnen vinden.
Om half twee waren we weer op het vaste land en een uurtje later waren we eindelijk door de stad heen geloodsd en op de snelweg, op naar Whistler. Het was een prachtige tocht langs Horshoe bay. Aan de ene kant uitzicht op de baai en voor ons zicht op de Coast Mountains, met door de zon beschenen besneeuwde bergtoppen.
Omstreeks vier uur waren we op Riverside RV. het inchecken ging vlekkeloos en even later stonden we al  weer  helemaal gereed op de campingplek.
Het eerste wat ik ging doen was douchen. Op de vorige camping waren geen douches en in Alder Bay was het er niet meer van gekomen. (zal wel gestonken hebben). Heerlijke douches, en lekker dichtbij de camper, ideaal.
's avonds hebben we weer de barbeque aangezet en een lekker varkenshaasje erop gebraden. Met een andere collega ( Andre) had ik al min of meer afgesproken dat we elkaar in Whistler zouden treffen, als alle plannen een beetje voorspoedig zouden verlopen. Ik had hem laten weten dat we al in Whistler waren en op welke camping, zodat zij eventueel ook deze camping konden kiezen. Waarschijnlijk door het slechte bereik had hij ons bericht pas de volgende dag gekregen.