De voorbereidingen - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Jacqueline Meijer - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

09 Juni 2012 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Al in oktober 2011 zijn we begonnen met de voorbereidingen voor onze komende zomervakantie. Wegens een jubileum bonus van JW zou het hoofddoel van de vakantie de Alaskacruise zijn. Na veel vergelijkingen van rederijen , reizen en aanmeerhavens hebben we uiteindelijk gekozen voor de Southbound Alaska Cruise van de Holland America Lijn. Vertrekkend vanuit Seward en via de Inside Passage naar Vancouver. 7 nachten aan boord van een luxe schip, decadentie ten top.
Na de cruise moesten er nog bijna twee weken gevuld worden, want zo'n lange en dure vlucht maken voor 7 nachten aan boord vonden we een beetje te....
Een auto huren en hotelletjes in was een optie en een campertocht was de andere. Het is toch weer de campertour geworden. Vanwege de vrijheid, het buitenleven en het knusse. Dus als we aan land gaan na 7 dagen op zee verblijven we één nacht in een hotel in Vancouver en daarna zullen we 11 dagen met een 26 ft camper voornamelijk Vancouver Island bezoeken.
Alvorens we op de Statendam inschepen zullen we de eerste dag in Anchorage een auto huren om aldaar nog wat natuur te bezichtigen en wat wildlife te spotten, op de tweede dag maken we een vaartocht op de Kenaifjord. Een van de mooiste excusies in Alaska naar men zegt. We kijken er erg naar uit.
Ik hoop alleen dat logistiek alles een beetje klopt, omdat de organisatie bij HAL een beetje rommelig overkomt en we geen verhalen van anderen kennen over het reilen en zeilen bij de HAL. We wachten maar af.